Chcąc zapewnić jak najwyższe bezpieczeństwo pacjentom oraz personelowi zaostrzyliśmy wszelkie procedury i standardy higieny, dostosowując je do wytycznych m.in. MZ, PTS, NIL, które mają zminimalizować ryzyko zakażenia się nowym koronawirusem SARS-CoV-2.
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami.
Kwalifikacja przyjęcia pacjenta na wizytę następuje po weryfikacji telefonicznej w trakcie, której nasz personel przeprowadzi krótki wywiad pod kątem prawdopodobieństwa i ryzyka kontaktu
z SARS-CoV-2 (jeżeli na wszystkie zadane pytania padnie odpowiedź NIE).
Prosimy o szczere odpowiedzi, gdyż sprawdzimy po numerze PESEL czy widnieje Pan/i w bazie pacjentów objętych przymusową kwarantanną.
1. Czy jest Pan/i objęty przymusową kwarantanną? Jeśli tak proszę zadzwonić do Sanepidu i poprosić o namiary do ośrodka referencyjnego.
2. Czy jest Pan/i zdrowy (choroby górnych i dolnych dróg oddechowych) uwzględniając w tym COVID 19?
3. Czy w ostatnich dwóch tygodniach miał Pan/i kontakt z osobą, która ma zdiagnozowany COVID 19?
Informujemy, że w przypadku, gdy pojawi się w gabinecie pacjent, który jest objęty przymusową kwarantanną będziemy zmuszeni powiadomić odpowiednie służby.
Proszę pamiętać żeby na umówioną wizytę przybyć do placówki w maseczce zasłaniającej nos i usta zgodnie z rozporządzeniem Ministerstwa Zdrowia.
Każdego pacjenta traktujemy jako potencjalne zarażonego koronawirusem.
Przybycie Pacjenta:
1.Pacjent dzwoni do drzwi domofonem. NIE WCHODZI SAMODZIELNIE DO GABINETU!
2.Po weryfikacji i wpuszczeniu do środka, Pacjent odkaża ręce, personel podaje mu maseczkę (jeśli nie ma).
3.Wstępny pomiar temperatury (nie wyższa niż 37.3)
4.Prosimy o zdjęcie odzieży wierzchniej, tj. kurtka, płaszcz, torebka, plecak i odwieszeniu jej na wieszak w miejsce wskazane przez personel.
Przedmioty osobiste, tj. portfel, telefon Pacjent może zachować przy sobie jednak będą one zabezpieczone w woreczku foliowym.
5.Następnie Pacjent otrzymuje rękawiczki jednorazowe, które bezwzględnie ma na sobie do momentu opuszczenia gabinetu.
6.Pacjent zostaje poinformowany gdzie ma usiąść oraz o tym, że wszelkie ruchy w poczekalni i gabinecie powinny być ograniczone do absolutnego minimum oraz ograniczyć dotykanie powierzchni mebli, ścian i urządzeń.
O konieczności skorzystania z toalety Pacjent MUSI poinformować personel.
7.Pacjent otrzymuje zgody na zbieg w formie papierowej, informacje odnośnie COVID 19 oraz oświadczenie o tym, że nie będzie miał roszczeń w przypadku zakażenia się COVID 19.
8.Przejście do gabinetu odbywać się będzie tylko w asyście personelu. Pacjent nie może samodzielnie otwierać drzwi gabinetu ani dotykać przedmiotów z wyłączeniem dozowników z płynami dezynfekcyjnymi.
9.Pacjent na wizytę może przybyć z jedną osobą towarzyszącą, z którą przebywa na codzień.
10.Po zakończonej wizycie personel wyprowadza Pacjenta z gabinetu, zaleca się jak najkrótsze przebywanie w poczekalni.
Po uiszczeniu opłaty i nałożeniu okrycia wierzchniego (jeśli takie posiadał) Pacjent może opuścić bezpiecznie placówkę.
Prosimy o zastosowanie się do powyższych zasad, cierpliwość i wyrozumiałość.