Recesja dziąsła to proces, który odsłania korzenie zębowe, a co za tym idzie, może powodować większą wrażliwość zębów na różnice temperatury, pojawienie się próchnicy korzenia czy problemy z utrzymaniem odpowiedniej higieny jamy ustnej.

Wśród przyczyn sprzyjających procesowi recesji dziąsła można wskazać:

• nieumiejętne szczotkowanie zębów i nadmierna higiena,

• wady zgryzu,

• źle wykonane wypełnienia lub uzupełnienia protetyczne,

• płytka nazębna,

• usuwanie sąsiednich zębów.

W zależności od źródła problemu z dziąsłami wyróżnia się trzy metody leczenia recesji:

• sterowana regeneracja kości,

• przeszczep błony śłuzowej,

• uszypułowany przesuwalny płat.

W Klinice Estetyczna Stomatologia dbamy o zadowolenie Pacjenta. Dlatego też proces leczenia recesji dziąseł poprzedzony jest zawsze bardzo dokładną wizytą ogólną mającą na celu ustalenie przyczyny problemu, szczegółowe przeanalizowanie stanu zdrowia Pacjenta oraz ocenę jego uzębienia: higienę, prawidłowość zgryzu oraz kształt, kolor i konsystencję dziąseł. Jeśli jest taka potrzeba, lekarz zaleca również przeprowadzenie dodatkowej diagnostyki: badania radiologicznego oraz badania krwi: morfologię i poziom glukozy.

Po skompletowaniu wszystkich niezbędnych informacji i wyników, lekarz ustala przyczynę problemów i przedstawia szczegółowy plan leczenia dostosowany do potrzeb i budżetu Pacjenta.

Kolejne etapy postępowania uzależnione są od źródła procesu recesji dziąseł i wybranej metody leczenia. Bardzo często przed właściwymi zabiegami periodontologicznymi, specjalista dokładnie i profesjonalnie oczyszcza zęby i udziela Pacjentowi szczegółowych instrukcji w jaki sposób dbać o zęby i jamę ustną.

Po zakończonym leczeniu, nie zapominaj o wizytach kontrolnych. Bardzo ważne jest, aby regularnie lekarz badał aktualny stan Twoich dziąseł.

Zapraszamy do Kliniki Estetyczna Stomatologia po zdrowe i piękne dziąsła!